woensdag 15 september 2021

Zeurland

 'n Tijdje geleden ging het over de vraag of Nederland een kutland is of niet. Ik vind dat voortdurend gebruik van kut maar discriminerend en dus heel dom als vrouwen daar ook aan meedoen. Als het dan moet, zoiets, zeg dan voor mijn part zeurland.

Als er weer zo'n persconferentie is geweest - ik kijk niet meer want het is allemaal toch al eerder gelekt en de samenvatting van een van de journaals is me meer dan genoeg - krijgt met name Hugo de Jonge het allemaal weer op z'n brood. Het is nooit goed. Hij mag bij voorbeeld niet zeggen dat mensen zonder telefoontje maar een print van de QR-code (toegangsbewijs horeca etc.) moeten maken. Want digibeten hebben natuurlijk ook geen printer. 

Bestaat er geen (mantel)zorg meer in deze wereld, hetzij van kinderen, andere familieleden of buren? 'Och pa, dat doe'k wel even.' Trouwens, afgezien van dat digibetisme, mag je ook gewoon een hekel hebben aan computers, al was het alleen maar om de dwang van banken, overheids- en andere instanties die er achter zit en die het dagelijks leven saaier om niet te zeggen onleefbaar maakt? 

Zelf had ik al een pc, toen Microsoft zijn Windows nog niet van Apple had afgekeken (DOS voor de meer ingewijden) en ik heb ook 'n oud telefoontje, dat ik alleen gebruik voor controledoeleinden via mijn DigiD. En, ja, ik kan afdrukken, dus wie in mijn omgeving problemen heeft met z'n QR-code is welkom.

(Speciaal voor inwoners van Best: klik hier voor hulp bij verkrijgen van corona-toegangsbewijs.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten