zaterdag 26 februari 2011

Verontrustend

vk_vernieuwtIk wil niet te vroeg gillen, maar de aankondiging van de volgende vernieuwing van de Volkskrant ziet er verontrustend uit. Er komt vanaf 5 maart een dagelijks katern ´over alles wat het leven mooi maakt, verrijkt en diepte geeft´ met – nogmaals – elke dag, behalve Kunst (die we trouwens al hadden), Media (idem) onder meer Eten, Wonen, Stijl en Leven. Bovendien voortaan drie keer per week – doordeweeks heet dat tegenwoordig in geleidelijk aan gelegaliseerde kindertaal – Wetenschap.

Of de columns van Ronald Giphart, Sylvia Witteman, Aaf Brandt Corstius, Joost Zwagerman en – nieuw! nieuw! - Paul Verhoeven ook allemaal dagelijks zullen verschijnen, valt te betwijfelen. Waar is trouwens in deze aankondiging Bert Wagendorp? Naarmate ik verder kijk en lees, neemt mijn verontrusting toe.

En wat doet die man met dat huurlingenwapen (is het de jongere Sean Connery of val ik nu door de mand als film-onbenul) in de aankondiging? Zal wel met Verhoeven te maken hebben.

Trendsettend of trendvolgend? Ik ben er nog niet helemaal uit, maar houd het er op dat de Vk zichzelf in kwaliteit gaat overtreffen, waarbij mijn smaak er natuurlijk helemaal niets toe doet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten