vrijdag 12 februari 2010

EHBS 1

EHBS staat voor Eerste Hulp Bij Stemmen - een variant van het Kieskompas en de Stemwijzer, ontwikkeld voor de Wegener dagbladen, waaronder het Eindhovens Dagblad (ED).

Prima initiatief in deze tijd voor een regionale krant, die natuurlijk over de nodige specialiteiten en faciliteiten beschikt om zo'n kieswijzer per gemeente in te richten.

Zoiets slaat aan, dat bleek al direct op donderdagmorgen 11 februari, toen de EHBS online stond. De website was overbelast door, zoals de krant later meldde, 35.000 pogingen.

Ik was onder die 35.000 en ben 's middags aan het vraag- en antwoordspel over het reilen en zeilen van de gemeente Best begonnen. In een later stadium zal ik daar uitvoerig verslag van doen. Voor op het moment wil ik volstaan met 'de uitslag', die van mij een VVD-er maakt. Daar bestaat een mooie Franse uitdrukking voor: Bien étonné de se trouver ensemble, wat betekent: Rare combinatie VVD en Guido.

Maar nog meer verbaast mij, dat in die grafisch weergegeven 'uitslag' drie van de acht Bestse politieke groeperingen, waaronder D66, totaal 'afwezig' zijn.

Hier klopt iets niet.

Tot ziens over de EHBS van het ED. Misschien neem ik nog es 'n proefje, maar beloven doe ik dat niet want je bent er toch wel even mee bezig.

EHBS 2

1 opmerking:

  1. Reactie op hhBest:

    http://www.hhbest.nl/index.php/2010/02/12/ehbs/#comments

    BeantwoordenVerwijderen