zaterdag 20 februari 2010

Complete afgang Publieke Omroep

Toen ik vanmorgen de radio aanzette hoorde ik 'Lekker Weg' en tegelijkertijd las ik op het internet de volgende Tweets:

Andries Knevel (EO): 'O wat baal ik.'

Maurice de Hond: 'Jij denkt dat je baalt. Wat denk je dan van Pauw & Witteman?'

Dit slaat natuurlijk op het 'nog net missen' van het, om het maar eens grondwettelijk te zeggen, moment suprême ofwel het finest hour van Balkenende.

Maar was de Publieke Omroep gisteravond wel alert geweest?
Nee. De winnaars waren Twitter, in samenwerking met Frits Wester en zijn RTL4 en in een bepaald stadium BNR. Wester beloofde op een gegeven moment: 'Als ik iets weet, krijgen jullie het als eerste'.

Golven van kritiek kreeg de P.O. op Twitter over zich heen. Op (alweer) de hegemonie van de sport op Radio 1, op de saai pratende hoofden van NOVA over de dreiging, zonder dat ook maar één keer (zegt men, want ik was in het buitenland aangewezen op zogenaamde streaming media) de camera te richten op de plek waar het zich afspeelde en waar de parlementaire journalisten stonden te kleumen, het Binnenhof. Van 'Het Oog' moesten we het ook niet hebben, laat staan van de NCRV na middernacht, waar iemand zijn hobby Casa Luna ging uitoefenen.

De woede op Twitter, waar heel wat mensen samen komen die er toe doen (dat heb je bij de inrichting van je account zelf in de hand), was algemeen. Uiteindelijk voldeed RTL4 aan het verzoek, de berichtgeving van Wester te gaan streamen. Helaas kon mijn bandbreedte dat niet aan, maar chapeau!

Het functioneren van de Publieke Omroep kan het eerste belangrijke item zijn van de nieuwe Minister van Cultuur.



(Terug)naar hhBest.nl
Email: manieren@hhbest.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten