woensdag 29 oktober 2008

Stoere taal van Rijkman

Rijkman Groenink (toen ik het onlangs over voornamen had dacht ik even niet aan de ouderlijke pedanterie van hen die
de man die naam gegeven hebben) meneer Groenink dus, wil terug naar ABN Amro, sinds kort zoals bekend in staatshanden. Tegenover het financiƫle persbureau Bloomberg zou hij volgens het ANP hebben verklaard: 'Er is niemand anders in Nederland met zo veel ervaring in het bankwezen en specifieke kennis van ABN Amro als ik'.

Maar ja, Rijkman is (nog) niet gevraagd.

Onder zijn bewind werd ABN Amro gekocht en opgesplitst door Royal Bank of Scotland, Banco Santander en Fortis. Groenink vertrok in november vorig jaar. De overname leverde hem 26 miljoen euro op door de verzilvering van aandelen en opties.

Groenink nu op verongelijkte toon: 'Ik had het geld niet nodig en ik wilde het ook niet. Maar het publiek denkt dat ik een graaier ben en dat ik de bank verkwanseld heb.'

Heeft hij dat geld nu aangenomen of niet, als hij het niet wilde en niet nodig had?
Zo ja, dan zou-ie best bij Bos kunnen solliciteren, met het aanbod dat kapitaaltje even in de staatskas te storten. Trouwens hij zou het ook kunnen teruggeven zonder sollicitatie. Wat kopen wij anders voor dit soort stoere taal?


(Terug)naar hhBest.nl
Email: manieren@hhbest.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten