Sommige zogenaamde dagaanbiedingen van
een internetsite in de –nog steeds- papieren krant leiden tot verbijstering of
op z’n minst gepast wantrouwen. Op zich niks nieuws onder de zon: in de
blootblaadjes van het verleden, zoals tot het midden van de vorige eeuw De
Lach – nou ja bloot? EXTRA BADNUMMER – zag je wel eens
advertenties voor ‘doorkijk brillen’. Met plaatje. Een griezel met een bril, van
waaruit bliksemschichten. ‘Kijk dwars door kleren heen.’
Nou ja, handel bestaat bij de gratie van het kweken van behoeften; zie het
MAKRO-aanbod. Niks mis mee, als je je verstand maar gebruikt, zeg ik tegen
degenen die daarvoor open staan. Of het echt helpt, wijst de toekomst uit; de
hier genoemde aanbieder is voornemens zijn assortiment zo ongeveer te halveren,
in een poging de boel overeind te houden.
Echt ‘n goeie vind ik de dagaanbieding van heden: Ecolamp Air
Desinfector, afkomstig van – eerste aanleiding tot verbazing – Philips
Healthcare. Blijkbaar staat die het dumpen van haar product toe met een
zogenaamde korting van maar eventjes 68%! Van € 249,95 voor € 170,— Laten we de
vinkjes even nalopen. 1. Ontwikkeld in samenwerking met Philips Medical
(hetzelfde als Healthcare). 2. Weg met bacteriën, virussen en schimmels. 3.
Allergieën als hooikoorts of een dierenallergie worden sterk verlicht. 4. Ideaal
voor mensen die snel ziek worden.
Ad 1: Onvindbaar in de Philips Webshop, niet op Ecolamp en niet op Air
Desinfector Ad 2: Weg met etc. Toemaar. Dat helpt men u wensen. Ad 3: Dat is
eveneens een risicoloze belofte. Ad 4: Ben je snel ziek? Wat is snel? Ook nuttig
voor langzaam ziek wordende mensen?
Verkooppsychologie van de kouwe grond. Laat je verlichten.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten