Ze krijgen het er bij mij niet in, dat al die
verkeersellende – infarct is daarbij een ‘geliefd’ woord – altijd te wijten is aan de
kwaliteit, de breedte, het profiel van de weg.
Onlangs ging het over de
bomen langs de 80 km-wegen, waar meer dan 80 procent van de verkeersongevallen
gebeuren. Zijn zij de oorzaak? Natuurlijk niet, het is de weggebruiker die geen
rekening met die bomen houdt.
De A67 tussen Venlo en Eindhoven, moet natuurlijk onmiddellijk van extra
rijstroken worden voorzien, want de breedte van die weg staat in geen enkele
verhouding tot de vrachtwagenfiles die zich daar op voortbewegen. De
fratsen waartoe de ‘burger’ autobestuurder hierdoor wordt geprikkeld even terzijde latend, bij het rijgedrag van de gemiddelde
(buitenlandse?) vrachtautochauffeur valt op z’n zachtst gezegd wel een
vraagteken te zetten. Inclusief de factor leuk elektronisch speelgoed.
Op de Antwerpse Ring van hetzelfde laken een pak en dat geldt ook voor de
aanloop daar naartoe, de E19, ofwel de A16 tussen Breda en de Belgische grens.
Chaotische toestanden.
De rotzooi op de A67 is nog even gebruikt om de noodzaak van voltooiing van
de Eindhovense wegenruit ‘aan te tonen’, maar het zal duidelijk zijn dat de
tegenstanders van nieuw asfalt in het Dommeldal daar niet zijn ingetrapt. En
gelukkig ook niet de politiek, zodat de hiervoor gereserveerde miljoenen kunnen
worden aangewend voor de verbetering van de A67.
En verder denk ik, het kan lastig zijn maar doe vooral normaal.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten