donderdag 25 september 2014

Een zeer professionele robot

Linkedin is een sociaal netwerk als Twitter, maar dan professioneler. Ik denk dat het wel degelijk een rol speelt bij het tot stand brengen van contacten tussen, laat ik zeggen (taalkundig de voorganger van zegmaar) belanghebbenden. Dat kunnen ondernemingen zijn, zzp-ers of gewoon particulieren die iets voorstellen of denken dat ze wat waard zijn. Als blogger ben ik ‘lid’, hoewel ik er de laatste tijd steeds minder mee doe. Berichten of notificaties die ik er plaats worden automatisch doorgegeven aan Twitter en dat is meegenomen. Volg je een persoon of bedrijf op Linkedin, dan kun je verwachten dat je af en toe persoonlijk wordt aangesproken. Althans die suggestie wordt gewekt.

Mogelijk dat het de ijdelheid streelt, men zal wel van mij willen aannemen dat ik er bij in de lach schiet. Neem nou zoiets als de aansporing Guido, blijf op de hoogte en volg Philips. Innovation and you. Veelbetekenende (?) contactpijltjes tussen een wereldconcern (volgens sommigen overigens in staat van ontbinding) en een man die twee keer de leeftijd heeft van ‘onbemiddelbaar’.

Op Linkedin is één van de twee icoontjes aanklikbaar, namelijk het Philipslogo. Toch maar even gekeken wat Philips met mij te schaften heeft (het werkt hoor, meneer Van Houten, het werkt!).

En wat zie ik daar: Marijke Roskam van BNR Nieuwsradio, die enkele dingetjes met en ten faveure van de Firma heeft gedaan. Nu is Marijke Roskam iemand, die dingen zegt als ‘We zagen onze ogen uit,’ dus dan ben ik gauw uitgekeken.

Linkedin is zéér professioneel, maar voorlopig nog op het niveau van een ordinaire robot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten