vrijdag 8 februari 2013

Bel anders even de Nieuwe Revue

BM_advocaten
Pagina op de website van Moszkowicz Advocaten, die op goed nieuws wacht.

Bram Moszkowicz, de Bekende Amsterdamse advocaat met de Limburgse tongval, zit dik in de penarie. Dat weet ik mede dankzij  de Volkskrant die ik ‘n weekje – en als ik ze  meer personalia afsta, nóg ‘n week – gratis op mijn tablet krijg.  En de Volkskrant heeft het weer van het plaatselijke dagblad Het Parool, dat Bram M. interviewde. ‘Als ik de staat van de advocatuur in het geding heb gebracht, probeer ik dat recht te zetten,’ zei M. in juridische taal, want met ‘geding’ bedoelde hij natuurlijk diskrediet.
Wat wil je, als je door je confrères bent uitgekotst en niemand meer iets van je wil weten.  Je kunt dan nog zo´n trots kantoor hebben aan Herengracht, wat heb je daar aan als niemand er meer binnen wenst te stappen om zich civiel- of bestuursrechtelijk dan wel strafrechtelijk te laten ondersteunen. Zelfs niet, nu Bram M. het van zijn dak schreeuwt dat hij zijn leven aan het beteren is. Hij zal contante betalingen voortaan melden, hij laat zich eindelijk bijscholen en dat soort dingen doen of nalaten, waarin hij in het recente verleden in gebreke is geweest. En dat akkevietje met de Belastingen lijkt ook zowat opgelost, met behulp van een hypothecaire lening van 2,6 miljoen op dat voorheen gouden dak.
En zo kijkt Bram met spanning uit naar het hoger beroep tegen de door de tuchtraad opgelegde straffen, want ‘mijn inkomsten zijn meer dan gehalveerd’. Eventueel ‘zal ik op mijn 52e een andere baan moeten zoeken, ik heb werkelijk geen idee waar’.
Maar nee toch? Is het niet, om  door wat voor oorzaak dan ook, eens BN-er, altijd BN-er, zo niet in het goede dan in het kwade? Bel anders de Nieuwe Revue even, man, daar nemen ze het laagste schorem aan als columnist, dan toch zeker een media-persoonlijkheid als gij. Of anders PowNed. Dan kun je in één moeite Paul de Leeuw en Eva Jinek bashen die je ook al het leven zuur maken.
Ik zie met spanning uit naar de invulling van die lege bladzijde Actualiteiten, die met dat wijze uiltje, op de website van Moszkowicz Advocaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten