donderdag 5 maart 2009

Rommel opruimen

Het is na twee maanden afwezigheid al een hele klus financiƫle en andere rommel op te ruimen. Dan is het des te vervelender, dat ook nog voor anderen te moeten doen.
Gisteren schreef ik (Aardige Pliesie) dat ik de Gemeente Best nog wel eens zou krijgen. Nou daar gaat-ie dan.

Best is een moderne gemeente, waar de digitale afhandeling van zaken al flink is ingeburgerd. Sinds begin dit jaar gaat die gemeente ook al haar belastingen rechtstreeks innen, dus bij voorbeeld niet meer via de incasso van de waterleidingmaatschappij.

Om het de burger zo makkelijk mogelijk te maken, heeft men het systeem van de digitale nota's ingevoerd. Om het kort te houden: als een soort verlengstuk van het internetbankieren. Tevoren was de aspirant deelnemers, onder wie schrijver dezes, beloofd dat het totale belastingbedrag (in mijn geval dik 580 euro's) in tien termijnen zou worden afgeschreven. Keurig toch?

Nou, helemaal niet keurig. Vanmorgen zie ik dat totaalbedrag in een digitale nota gepresenteerd, met als vervaldatum 31 maart.

Even de gemeente bellen.
- 'Nou', zegt de mevrouw die ik aan de lijn krijg, 'dat moet u met uw bank regelen'.
- 'Zoooo? En waarom heeft u dat er indertijd niet bij gezegd en valt het verder nergens uit af te leiden?'
Daar kwam de mevrouw van de gemeente zo gauw niet uit. Ze wist ook niet of de gemeente een afspraak met de bank had gemaakt over deze manier van innen.
- 'Er zijn zoveel verschillende banken, meneer.' Ik moest dat zelf maar even controleren.

Ik heb de mevrouw van de gemeente meegedeeld dat ik door deze gang van zaken not amused ben en ik doe dat bij deze nog eens. Dat lucht lekker op.




(Terug)naar hhBest.nl
Email: manieren@hhbest.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten