vrijdag 11 juli 2008

Pas op, wurgslang!

In het Kempische Vessem zitten ze met man en macht (politie èn marechaussee) achter een slang aan. Tevergeefs. Het is er weer de tijd voor, zal ik maar zeggen. Want je kunt er vergif op innemen, als driekwart van Nederland met vakantie is, duiken slangen op. Althans, volgens ‘horen zeggen’. In dit geval gaat het om een boa constrictor constrictor. Eerst dacht ik dat het ED dat woord zo mooi vond, dat de krant daarom constrictor twee keer achter elkaar opschreef, maar dat schijnt zo te moeten.
Het equivalent voor boa constrictor constrictor is wurgslang, maar dat lijkt erger dan het is, want volgens de krant is de slang ‘in principe ongevaarlijk; beet staat gelijk aan die van een hond’ (Tegenover de mogelijkheid van een hondenbeet, behoud ik overigens mijn reserves.)

Komkommerverhaal of niet, ik moet zeggen het is deze keer wel heel fraai geconstrictueerd. Want die slang zou uit de auto van een zwerver zijn ontsnapt. Daar zaten nog twee andere slangen in. Een was er dood gegaan en de andere is door ‘een deskundige’ meegenomen. Die zwerver had een huisje gekraakt op een voormalig militair terrein, vandaar wellicht de betrokkenheid van de marechaussee bij die speurtocht. Goeie oefening trouwens, voor het geval dat er in Afghanistan af en toe ook op slangen moet worden gejaagd.

Als die wurgslang alsnog wordt gevonden, zal ik eerlijk bekennen dat ik ten onrechte komkommerwantrouwig ben geweest.

(De foto staat op www.kingsnake.com.)

(Terug) naar hhBest.nl
Mail deze weblogger

Geen opmerkingen:

Een reactie posten