zaterdag 22 september 2012

Klantgericht

Voor de klantgerichtheid van sommige grote winkelketens kan niet genoeg bewondering worden opgebracht.

Hoe die klant wordt uitgenodigd, zichzelf bij de neus te nemen.

Het zogenaamd psychologische trucje van het net even naar onderen prijzen van artikelen (5,99 euro, natuurlijk aan de kassa afgerond naar boven) zal wel onuitroeibaar zijn – een consument met enig verstand heeft daar trouwens geen moeite mee, ze doen maar.

Maar wat hand over hand toeneemt, laat ik mij vertellen want ik pleeg mij doorgaans niet in dit soort details te verdiepen, is het regelrecht geknoei met kledingmaten. Het gaat hier om de gefrustreerde enigszins mollige tante die juichend de winkel uitloopt omdat ze nog maatje 40 kan hebben.

Ooit overwogen, dat de verkopende instantie de sticker 44 wel eens vervangen kan hebben door 40?

Ech waar, het gebeurt aan de lopende band. Goed voor de economie, moet je maar denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten