dinsdag 2 april 2013

Plukken maar, Rutte

Kreeg de jaarlijkse nota van de all risks autoverzekering. Opnieuw een verhoging, om precies te zijn van 712 naar 756 euro. Met de bekende motivering: steeds meer schades. Hoewel ik niet inzie, waarom ook ik met nog geen 20.000 seniorenkilometers per jaar voor de horkerij van anderen, op zomer- of winterbanden, moet opdraaien, kan ik hier gezien het beperkte verschil vrede mee hebben. (Hoewel, vorig jaar steeg de premie ook al met 7%.)

De tussenpersoon, over wie ik door de jaren heen best tevreden ben, biedt aan, desgewenst ‘te overleggen over een mogelijk alternatief’, maar als ik nog eens goed naar de nota kijk, dan verwacht ik daar niet veel uit te halen. De misselijk makende boosdoener is namelijk niet de verzekeraar maar Rutte en consorten. Want ‘wegens regeringsmaatregelen is de assurantiebelasting per 1 januari 2013 verhoogd van 9,7 naar 21%’. Dat leidt bij mij tot een netto stijging van 782 naar 917 euro.

Plukken maar, jongens. Daarmee verleen je legitimiteit aan het onverzekerd rondrijden. Die lui  willen daarmee wel ‘n taakstraf of enkelband riskeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten