woensdag 11 juli 2012

Wafels

Pas op bij het bestellen van wafels. Trouwens ook met ‘warme appeltaart’, kan uit magnetron komen, dus pap zijn. Maar dit terzijde.

Brusselse wafels dus. Ik ken in Nederland en België enkele adressen, waar die voortreffelijk, want knapperig, in volmaakt verse staat worden geserveerd.

Als ik zeg, pas op, dan bedoel ik dat je altijd moet eisen dat die wafels vers gebakken zijn. Laatst vroeg ik naar de mate van versheid op een terras in Herentals. De ober zei eerlijk: nee meneer. Niet vers gebakken. Dus lamaar.

In Heeze beloofde men vers. Maar het bleken uiteindelijk opgewarmde deegsels van de Aldi of de Lidl.

- Dit heb ik dus uitdrukkelijk niet besteld, zei ik tegen de serveerster.

- Ja, ze zijn twee uren geleden gebakken, loog de vriendelijke meid, maar – loyaal – u mag het teruggeven. Wat ik besloot niet te doen. Bij het afrekenen gaf ze ter genoegdoening 1 euro teveel terug.

Het komt nog eens goed met onze horeca. Ooit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten