vrijdag 27 april 2012

Goei volk?

Het ziet er naar uit dat Anton van Aert (van de Hoge of van de Lage Aard? doet er niet toe) burgemeester van Best gaat worden. Hij is voorgedragen en dan ben je al ‘n heel eind.

Waarom lijkt me Van Aert wel wat? Ik zag z’n foto in de krant en die durf ik ‘s avonds best in het donker tegen te komen. Goei volk, zeggen we in Brabant. Zeker ook geschikt als Toon d’n Urste als het zou moeten. Hij is trouwens in Ulvenhout geboren, praktisch gesproken in dezelfde gemeente als ik, zei de chauvinist. Verder las ik dat Van Aert (PvdA) al tien jaar wethouder  van buurgemeente (schreef ik me toch eerst buurgemeester…) van Boxtel is en dat wijst op een trouw karakter. Hij is kennelijk binnen de gestelde tijd en in elk geval cum laude aan de VU afgestudeerd in de Nederlandse taal- en letterkunde. Geen uitgesproken technocraat, eerder ‘n doordenkertje, cultuurminnend, zéér bekwaam, neem ik aan, als het gaat om het schrijven van columns in Best Informatief.

Wat ook mooi meegenomen is, is Aerts’ ervaring met het uitgeven van educatieve software. Ook nog eens tot op zekere hoogte ict-er dus en dat soort kennis is in de gemiddelde Nederlandse gemeente nooit weg.

Laat ik maar eens stoppen, want het begint steeds meer op een schaap met vijf poten te lijken. Misschien is het dat ook wel – we zullen zien, op 1 september, want dan komt-ie.

1 opmerking: