zaterdag 3 maart 2012

Met hhBest.nl in de puree

Wie nu op mijn website hhBest.nl probeert te komen, krijgt alleen maar een onbegrijpelijke melding op een witte achtergrond. Kortom: ik zit in de puree.

Voor wie hier iets meer over wil weten: Bij de 1.0-versie van hhBest (ga gerust kijken, maar het is ouwe koek) had ik alles zelf in de hand. Maar ja, ik moest zonodig met mijn tijd mee en stapte over op WordPress, een op zichzelf qua gebruik ideaal blogsysteem, waarbij je site desgewenst ook kan worden ondergebracht op een eigen domein (hhbest.nl dus).

In technische zin ben je dan wel aan de eigenaardigheden van dat ‘programma’ overgeleverd. Maak je een fout – zoals ik gisteravond – dan kun je gedwongen worden WP opnieuw te installeren. Maar als je dat probeert, krijg je ‘gegarandeerd’ de mededeling dat je eerst een database, die op een speciale server van de hostprovider staat, leeg moet maken. Dat laatste nu, is een complete ramp, zoals mij in december 2010 al is gebleken. Je raakt namelijk je hele archief, inclusief de laatst geplaatste berichten, kwijt.

Natuurlijk heb ik destijds mijn lesje geleerd en periodiek gezorgd voor een backup van die database. De laatste is van 27 februari, dus ik mag ervan uitgaan dat de schade beperkt is. Het meeste werk gaat straks nog zitten in het vertalen van een aantal Engelse termen.

Echter, voor het manipuleren van de db ben ik afhankelijk van de eerdergenoemde hostprovider. En die is lekker weekeinde aan het vieren. Kortom, ik kan tot maandag voor- noch achteruit. Gelukkig hebben mijn gebruikers genoeg alternatieven op het internet.

Ik ga kranten lezen, tot zo spoedig mogelijk weerziens!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten