Stopt niet te Best
Mogelijk heb ik het zinnetje Stop niet te Best, ontleend aan de cabaretier Wim Kan, hier al eens eerder gebruikt. Het blijft leuk, zal ik maar zeggen.Wat absoluut niet leuk is, is dat treinmachinisten na bijna een half jaar dienstregeling met Best als stopplaats voor intercity’s naar en van Schiphol, nog steeds ‘vergeten’ te stoppen. Tientallen reizigers lopen daardoor vertragingen op van minstens ’n half uur, als ze al niet de auto van de speciaal voor hen aangelegde extra parkeerplaatsen ophalen, om zich alsnog in de files te begeven.Ik dacht dat het vak van treinbestuurder eruit bestond, een trein op tijd te laten vertrekken en op tijd op de juiste plaats te laten stoppen. Wie daar nog met een extra sticker van de baas in de cabine aan moet worden herinnerd, is al geen knip voor de neus waard, kun je nagaan wat te denken van personeel dat zelfs die waarschuwing over het hoofd ziet. Rijdt even goed door rood zeker. Het grootste probleem voor de NS is nog, dat blijkbaar geen mensen zijn te vinden, die in staat zijn dit werk al dan niet met een sticker voor hun neus naar behoren te doen.
Zoals sommige wegenbouwers geen monteurs hebben, die snappen dat je een splinternieuw en peperduur glazen geluidsscherm moet afmaken, of minstens moet zekeren, voordat je naar huis gaat en het onweer met windstoten arriveert. Aan de Eindhovense Randweg is hierdoor zo’n half voltooid scherm gesneuveld. Over de schade staat niks in de krant. Misschien bedragen die wel het drievoudige van de Balkenendenorm, om maar eens een veelgebruikte maatstaf te noemen.
Stopt niet te Best 2
(Terug)naar hhBest.nl
Email: manieren@hhbest.nl
Die Arme machinisten staat het zweet op de rug als ze de tunnel in Best naderen..
BeantwoordenVerwijderenMoet ik nu stoppen of niet, is dit de Schiphol trein of niet. Is het weekend of niet?
Ik ben wel eens op zondag in de schiphol trein gestapt...
De machinist had geen idee of hij moest stoppen of niet.
Maar je hebt wel gelijk zó moeilijk is het toch niet!