donderdag 8 mei 2008

HohoHoreca


Dat was de laatste jaren zo'n beetje 'n gevleugeld woord van mij vanwege de afgenomen prijs-kwaliteitsverhouding, om het maar es zachtjes te zeggen. Vandaar dat ik voor de hand liggend riep 'Vind je 't gek?' toen het bericht circuleerde dat de Nederlander tegenwoordig karig is met fooien in het uitgaansleven. Ik heb eens meegemaakt dat iemand 1 euro in rekening werd gebracht voor een kan leidingwater. 'Daar gaat je fooi,' werd er prompt geroepen. Kort daarna kon de restauranthouder omzien naar een nieuwe serveerster.


In Oosterhout zie je de Brabants-gotische Sint-Janstoren overal boven de huizen uitpiepen.(Klik op het fotootje voor het origineel.)

Daarom kon ik gisteren mijn geluk niet op. Vanwege het mooie weer, vanwege het des te aangenamer verblijf in Oosterhout-NB (waarover later meer in dit weblog, beloof ik) en... vanwege goed eten en drinken.('Eerst eten' is trouwens een Oosterhoutse uitdrukking) en nu eens geen narrige maar uiterst vriendelijke en correcte bediening. Ja, ik gaf een fooi, al was het geen kapitaal, kwam enigszins bij de prijs van die kan water. Maar het meisje vond het leuk genoeg, merkte ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten