zaterdag 27 november 2010

Online de krant lezen

Online de krant lezen, nee niet met een I-pad of iets dergelijks, maar gewoon ‘ouderwets’ met een laptop.

Met de Volkskrant  was vorig weekeinde iets grondig mis en vandaag vindt min of meer een herhaling van feiten plaats.

Wat ik ook probeerde (ik geef toe, er is wat dat betreft weinig meer mogelijk dan op de juiste plaats klikken), ik bleef het magazine krijgen, in plaats van het dagblad. En het magazine wil ik helemaal niet lezen – er althans geen moeite voor doen en online lezen kost sowieso enige moeite.

Een dag later was de fout gecorrigeerd, maar er deed zich een nieuw probleem voor: als de afzonderlijke artikelen zich al lieten laden, dan duurde dat een onverdraaglijke eeuwigheid. Dan haak je toch af? Ik wel, tenminste.

Zou het misschien toch aan mijn computer kunnen liggen? NRC Handelsblad dan maar. Geen centje pijn.

Ik wens de techneuten van de Vk beterschap.

Dat heeft dus niet geholpen. Vandaag, zaterdag 27 november, 9:30 uur: ik krijg de Vk van vrijdag. Die van zaterdag kan ik wel selecteren, maar dat levert een foutmelding op.

14:30 uur: Situatie onveranderd. Vraag aan medetwitteraars levert niets op; er zijn ook maar weinig mensen op Twitter actief, vandaag.

3 opmerkingen:

  1. Zondag 28-11. Situatie Vk ongewijzigd.
    Nu worstel ik weer met de zoekfunctie van nrc. Onlinekranten, het houdt nog steeds niet over.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De online-abonnees van de Vk kregen vandaag de volgende excuusbrief:

    U heeft de afgelopen weken geen vlekkeloze toegang gehad tot de online-krant. Hierbij bied ik u onze welgemeende verontschuldigingen aan voor het ongemak.


    De problemen komen door de overgang naar een nieuw redactioneel computersysteem. Maar dat is uiteraard geen excuus. U heeft recht op doorlopende digitale bezorging van uw krant. Wij werken er achter de schermen dan ook heel hard aan de problemen uit de wereld te helpen.


    Ik hoop dat u vervolgens nog lang met plezier onze online-krant zult lezen.

    Met vriendelijke groet,

    Philippe Remarque
    Hoofdredacteur de Volkskrant

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het gaat nog steeds niet goed. Nu krijg je weer een incompleet bericht als je voor weergave van de (kale) tekstversie kiest.

    BeantwoordenVerwijderen