zaterdag 26 juni 2010

Lawaai

Vanmorgen vonden wij in onze brievenbus een strookje met de volgende print:

Lieve mensen,

Ik woon op Xxxxx xx en geef vanavond een feest omdat ik vandaag 16 ben geworden.
Het feest duurt tot 3 uur maar om 1 uur gaat de muziek zachter.
Ik hoop dat u genoeg aan deze informatie heeft.
Groetjes Xxxxx van Xxxxx

Gefeliciteerd, Xxxxx en veel plezier. Wij plannen het naar bed gaan vanavond wel ‘n uurtje later.

Hein van Dooren heeft vandaag in het regiokatern van het ED een column, waarin hij de spot drijft met een spoorwegbeambte die hem en een vriend in een stiltecoupé tot stilte maant. Tja. Wanneer is iets goed en wanneer niet als het over lawaaibeperking gaat?

De ZZP-er, die met een gehuurde hoogwerker de zoveelste opknap- annex repatiebeurt uitvoert aan de gevel van het appartementenblok aan de overkant, is al met slijptollen en aanverwante lawaaimakers sinds maandag bezig en – tijd is geld – was vanmorgen (zaterdag) vóór 10 uur alweer aan de gang. In zijn schafttijd wordt z’n bouwvakkersradio even niet overstemd door zijn machines. Ik vraag me wel eens af, wat er allemaal in het begrip tolerantie kan worden ondergebracht.

Trouwens, dezer dagen komt de plansoenendienst wel weer voorbij met haar kolossale maaimachines – soms twee tegelijk.

We hebben tegenwoordig een Dag van Dit en een Dag van Dat, elke dag wel wat. Alleen… een Dag van de Stilte ontbreekt nog. Zal ik die ooit nog eens meemaken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten