vrijdag 17 oktober 2008

Pindakaas

Kijk, de Calvéfabriek in Delft kan dan wel zijn gesloten, maar op het 60-jarige merk moet je niet afdingen. Unilever voert een oorlogje met Albert Heijn, dat bezig is onder meer dit A-merk te vervangen door het goedkopere huismerk. Ach, en dan gaat er natuurlijk niks boven de smaak en de smeuiigheid van echte Calvé nietwaar?

Moet even aan mijn overleden broer denken die de laatste 40 jaar van z'n leven in Frankrijk woonde. Bij bezoek bracht ik dan altijd pindakaas mee - géén Calvé, want ik vond die van de Aldi (!) toevallig lekkerder, omdat die donkerder was. Eenzelfde voorkeur als voor het donkerste en grofste tarwebrood. Maar op een gegeven moment kreeg ik wel vanuit Frankrijk een voorzichtige hint: Liever Calvé.
Pure nostalgie, volgens mij.
Grappige advertentie trouwens, van Unilever.


(Terug)naar hhBest.nl
Email: manieren@hhbest.nl

1 opmerking:

  1. Mijn nicht Mireille in FRankrijk mailt:
    En dan kwam 'r bij het boodschappenlijstje nog Unox rookworst, Rinse appelstroop van AH, Brinta (voor ons papje)....

    BeantwoordenVerwijderen