zondag 17 augustus 2008

Over zestien jaar

Dezer dagen beging ik de blunder, te roepen dat ik blij was dat we 2024 niet meer zouden meemaken. Voor mij is nog eens 16 jaar uiterst onwaarschijnlijk, maar de leeftijd van Levensmaatje sluit dat absoluut niet uit.
Drie keer raden waar het over ging. Over Balkie, die al droomt van de OS in Nederland en natuurlijk over het dan absoluut de baas zijn. Let op: dit is satire. Er zijn columnisten, zoals ene Rikus Spithorst, die dat achteraf zeggen als er aangifte tegen hen wordt gedaan wegens het uiten van bedreigingen. Hollanders en satire. Onmogelijk zonder toelichting, zal ik maar zeggen.
De Hond zou Maurice niet zijn als-ie niet alvast de eventuele animo voor OS 2024 had uitgezocht. Driekwart van de jongeren zou dat wel zien zitten, sterker nog, is bereid, t.z.t. de handen daarvoor uit de mouwen te steken, zo meldt BNR vanmorgen. Maar dan komt de domper: Slechts een derde van de ouderen deelt dat enthousiasme. Kan je nagaan, hoe het er over zestien jaar uit ziet.
Dit was BNR, altoos aangeprezen als de zender die je de 'onzin bespaart'.
Zie over Spithorst ook Brenno de Winter
En lees s.v.p. even mijn aanvulling/correctie in Reactie 1.


(Terug)naar hhBest.nl
Email: manieren@hhbest.nl

1 opmerking:

  1. Wat zeg ik? Over 20 jaar! Job Cohen schijnt het balletje op 8 augustus in Peking te hebben opgegooid. De eerste bezwaren zijn natuurlijk al geopperd. Wat ik schreef over 'niet meer meemaken' geldt dus in versterkte mate.

    BeantwoordenVerwijderen