donderdag 26 juni 2008

Waarom de bananen krom zijn


Als een kind in mijn tijd naar het waarom van iets vroeg, werd er vaak geantwoord: 'Waarom, waarom zijn de bananen krom.'
Het antwoord op de kindervraag en op die over de bananen bleef natuurlijk uit. Wie had gedacht dat ik op mijn leeftijd toch nog de relevante informatie kreeg over de bananen. Zijn ze recht, dan hebben ze groeistoornissen, hoorde ik vanmorgen een woordvoerder van LTO Nederland op Radio 1 zeggen. Het ging weer eens over de Europese regels aangaande de eisen waaraan groenten en fruit moeten voldoen. Ik schreef daar al eerder over. Europa zou Europa niet zijn en de lidstaten niet de lidstaten als daar nu niet hevig over gekibbeld werd. De groenteboeren vinden dat de 36 of 40 regels (zelfs over het precieze aantal lopen de meningen uiteen) moeten blijven. Ze zoeken het maar uit. Ik heb afgeleerd naar het waarom te vragen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten