zondag 22 juni 2008

Vol


Dat Nederland vol is, hoef ik niemand meer te vertellen. Toch moet je je dat altijd weer realiseren, als je bij voorbeeld op een zomerse zondagmiddag op stap gaat. Zoals vanmiddag naar Oisterwijk, waar het ook de laatste dag was van een omvangrijke beeldententoonstelling op de Lind. Het was daar voetje voor voetje. Kunst voor het volk. Hoewel, er waren sculpturen bij, waarvoor je eventueel bereid moest zijn 10.000tot 20.000 euro's neer te tellen. Ik heb nergens een rood stickertje van 'verkocht' gezien.
Terrasje pikken? Weet je wat de nieuwste methode is van voordringen? Gewoon zeggen dat je binnen hebt gereserveerd! Mijn enige verweer was: Mevrouw, dit geloof ik niet, maar gaat u vooral lekker zitten. Wij reden tot even buiten het dorp en vonden er een heerlijk rustig terras.
En over vol gesproken, ik hoor, dat het Oerolfestival (Oerol betekent overal) op Terschelling 55.000 bezoekers heeft getrokken. Zo'n waddeneiland kan best wat hebben, is mijn persoonlijke ervaring, maar zóveel? Eén voordeel: ze kwamen niet per auto.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten